6 کلید میان‌بر که کار در Windows 8.1 را ساده می‌کنند

در آپریل 2014 نخستین به‌روزرسانی Windows 8.1 ارائه شد که از آن زمان با امکانات جدیدش سرگرم بوده‌ایم.

این به‌روزرسانی مهم و جامعی بودو شامل امکاناتی است که می‌بایست از همان ابتدا روی ویندوز 8 ارائه می‌شد. اگر چه تغییرات زیادی انجام شده اما اصلی‌ترین این تغییرات برای بهبود کارکرد ویندوز کاربران سیستم‌های خانگی است. امروز می‌خواهیم 6 کلید میانبری را معرفی کنیم که در ویندوز کار شما را ساده تر کنند، از بستن سریع برنامه‌های محیط مدرن گرفته تا دسترسی به نوار وظیفه از صفحه استارت.


1. کلید Escape

در طی دو سال اخیر منوی استارت ویندوز 8 هزاران بازخورد منفی را به همراه داشته است، در حدی که مایکروسافت مجبور شد گزینه بوت شدن به دسکتاپ را برای کاربران ارائه دهد. اما همچنان صفحه استارت یک نکته ضروری ویندوز 8.1 می‌باشد. اگر می‌خواهید از منوی استارت وارد دسکتاپ شوید می‌توانید با استفاده از کلید Escape سریعا این کار را انجام دهید. اما دوباره فشار دادن این کلید شما را به صفحه استارت برنمی‌گرداند.


2. Win + T

در به‌روزرسانی 1 نوار وظیفه به نمای مدرن اضافه شده است و این به این معنی است که می‌توانید از صفحه استارت به نوار وظیفه دسترسی داشته باشید. البته نوار وظیفه بعد از چند ثانیه به صورت اتوماتیک مخفی می‌شود و می‌توانید با استفاده از کلیدهای Win + T دوباره آن را نمایان کنید.


3. Win + کلید جهت پایین

در Windows 8.1 مایکروسافت نحوه کارکرد برنامه‌ها را هم تغییراتی داده است. به عنوان مثال می‌توان برنامه‌های مدرن را کوچک کرد و از طریق نوار وظیفه به آن‌ها سریعا دسترسی پیدا کرد. اگر بخواهید این کار را از طریق کیبرد انجام دهید کافی است از کلید Win + کلید جهت پایین استفاده کنید. کلید win + جهت بالا دوباره آن را بزرگ نخواهد کرد.


4. Win + نقطه + کلید جهت راست یا چپ

با استفاده از کلیدهای Win + نقطه + کلید جهت راست یا چپ می‌توانید تا چهار برنامه مدرن را (از جمله دسکتاپ) کنار هم قرار دهید. این ترکیب زمانی مفید است که بخواهید سریعا به یکی از آن‌ها نگاه کنید یا جای آن‌ها را عوض کنید.


5. Alt + F4

و اما در آخر، هیچ روشی برای بستن برنامه‌های محیط مدرن بهتر از استفاده از Alt + F4 نیست. حتما این روش را امتحان کنید.


6. کلید Home و End

دسکتاپ ویندوز همیشه یک ابزار مهم برای کاربران بوده است. دسکتاپ به شما اجازه می‌دهد که برای دسترسی سریع به برنامه‌ها یا فایل‌ها میانبر بسازید.

در Windows 8.1 اگر کلید Home در دسکتاپ فشار دهید شما را به اولین آیکن دسکتاپ می‌برد و استفاده از کلید End به آخرین آیکن در دسکتاپ خواهد برد.

 

منبع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 10 اسفند 1393برچسب:, | 1:10 | نویسنده : علی حسینی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.